Tuesday, November 25, 2008

Selesai luar mahkamah


MICHAEL JACKSON (kanan) bergambar bersama Sheik Abdulla bin Hamad Al Khalifa di Emiriyah Arab Bersatu (UAE) pada Ogos 2005.

--------------------------------------------------------------------------------

LONDON - Barisan peguam Raja Pop, Michael Jackson mencapai penyelesaian di luar mahkamah berhubung saman yang dikemukakan anak kedua raja Bahrain, Sheik Abdulla bin Hamad Al Khalifa, kata seorang jurucakap penyanyi itu kelmarin.

Jurucakap Michael, Celena Aponte berkata, penyelesaian di luar mahkamah tersebut bermakna penyanyi itu tidak perlu mengemukakan bukti di Mahkamah Tinggi London seperti yang dijadualkan semalam.

Berpuluh-puluh wartawan dan peminat memenuhi mahkamah bagi menanti kemunculan penyanyi yang popular dengan lagu Beat It tersebut.

Aponte berkata, Michael dimaklumkan berhubung penyelesaian itu ketika dia sedang bersiap untuk menaiki penerbangan ke London.

"Michael dinasihatkan supaya menangguhkan perjalanannya ke London kerana kedua-dua pihak berjaya memeterai satu penyelesaian secara prinsip.

"Oleh itu, Michael tidak akan hadir ke mahkamah," jelasnya.

Sheik Abdulla sebelum ini menyaman Michael sebanyak AS$7 juta (RM25.40 juta) selepas mendakwa penyanyi itu melanggar satu kontrak.

Beliau mendakwa dia memberikan wang itu sebagai pendahuluan sebelum merancang beberapa usaha sama dengan penyanyi tersebut.

Sheik Abdulla berkata, beliau memberikan wang itu bagi membantu Michael menyelesaikan masalah kewangan ketika penyanyi itu berhadapan tuduhan mencabul seorang kanak-kanak pada 2005. - Agensi

http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2008&dt=1125&pub=Kosmo&sec=Dunia&pg=du_08.htm

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...