Saturday, November 29, 2008

`Kami serik melancong’


SEPANG: “Saya serik untuk melancong dalam masa terdekat kerana pengalaman amat menakutkan kami sekeluarga,” luah ahli perniagaan, Hajjar Mohd Roslin, 40-an yang terkandas di Bangkok selepas penerbangannya ditunda berikutan penutupan Lapangan Terbang Antarabangsa Survanabhumi.

Hajjar yang bercuti bersama tujuh ahli keluarga di Bangkok seminggu lalu menganggap pengalaman menakutkan ketika terkandas sebagai pengalaman berguna apatah lagi ketika bersama anak berusia antara 16 hingga dua tahun.

Menurutnya, ketika mendapat maklumat mengenai penutupan lapangan terbang itu, dia terus menghubungi pengurusan Penerbangan Malaysia (MAS) untuk mendapatkan maklumat terkini mengenai status penerbangan mereka.

“Ketika itu, kami berada di hotel, tetapi sentiasa berhubung dengan MAS sebelum dimaklumkan mengenai penerbangan khas disediakan di Lapangan Terbang Antarabangsa U-tapao, Pattaya, untuk membawa penumpang yang terkandas pulang ke tanah air.


“Kami keluar awal pagi sebelum menaiki penerbangan kira-kira jam 8 malam (waktu tempatan).

“Bersyukur sangat dapat pulang ke Malaysia, tetapi kami serik untuk melancong ke luar negara dalam masa terdekat,” katanya ketika ditemui sebaik tiba dari Bangkok kira-kira jam 10.45 malam tadi di Balai Ketibaan Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA).

http://www.hmetro.com.my/Current_News/myMetro/Saturday/Setempat/20081129100945/Article/index_html

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...