Saturday, November 29, 2008

Pandu kereta guna kaki


SHEN disaman oleh seorang anggota polis di Beijing baru-baru ini.
--------------------------------------------------------------------------------

BEIJING - Pihak polis di China terkejut dan kagum selepas mendapati seorang lelaki, Zing Shen yang kudung kedua belah tangannya memandu kereta dengan menggunakan kaki, lapor sebuah akhbar semalam.

Ketika disoal-siasat oleh pihak polis, Shen, 42, memberitahu bahawa dia sudah beberapa tahun memandu kenderaannya yang menggunakan transmisi automatik dengan cara tersebut.

Bagaimanapun, Shen yang kehilangan tangan dari siku ke bawah akibat satu kemalangan di tempat kerja beberapa tahun lalu terkejut selepas disaman oleh pihak polis kerana membahayakan orang awam.

Seorang jurucakap polis di Beijing berkata, lelaki itu mendakwa walaupun cacat dia adalah seorang pemandu yang selamat dan cekap seperti pemandu lain.

"Dia tidak perlu menukar gear dan mendakwa terpaksa berlatih bersungguh-sungguh untuk mempelajari teknik mengawal stereng dengan menggunakan kaki.

"Lelaki itu juga mendakwa dia kini lebih berhati-hati memandu kereta berbanding sebelum dia kehilangan kedua-dua belah tangannya. Dia berasa terkejut apabila kami menangkapnya," kata jurucakap polis.
- Agensi

http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2008&dt=1129&pub=Kosmo&sec=Dunia&pg=du_08.htm

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...