Wednesday, December 3, 2008

Obama menang kerana Bush

NEW YORK - Presiden Amerika Syarikat (AS), George W. Bush menyatakan keputusan pilihan raya Presiden AS pada November lalu merupakan satu penolakan terhadap Parti Republikan, lapor sebuah akhbar semalam.

Bush turut mengaku bahawa dirinya sebagai punca sebahagian pengundi mengundi Barack Obama dalam pilihan raya itu.

Ketika ditanya oleh stesen televisyen ABC jika kemenangan Obama itu disebabkan oleh penolakan pentadbirannya, Bush berkata: "Saya berpendapat ia merupakan penolakan Parti Republikan.

"Dan saya juga pasti, sebahagian orang mengundi Obama kerana diri saya," kata Bush.

Beliau juga memuji pengurusan kempen politik Obama dan mesejnya dalam pilihan raya.

Ketika ditanya apakah hubungan persahabatan bakal terbentuk antara beliau dengan Obama, Bush berkata: "Salah satu ayat kepada beliau (Obama) adalah jika saya boleh membantu anda (Obama), beritahu saya," kata Bush.

Obama akan mengangkat sumpah jawatan Presiden sekali gus menggantikan Bush pada 20 Januari depan. - Agensi

http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2008&dt=1203&pub=Kosmo&sec=Dunia&pg=du_04.htm

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...