Tuesday, October 7, 2008

Jangan lupakan saya - Pak Tam


Oleh NORHAYATI YAHAYA
norhayati.yahaya@kosmo.com.my



HADIAH meletakkan bingkai gambar Pak Tam (gambar kecil) untuk melepaskan rindu di rumahnya di Kampung Paya Embun, Pekan Nenas, Johor.

--------------------------------------------------------------------

PONTIAN - "Maaf, Pak Tam tidak dapat hulurkan duit belanja raya tapi akan cuba hulurkan khabar gembira."

Demikian antara bait-bait ayat dalam surat Sheikh Faeizan Omar, 19, atau lebih dikenali dengan panggilan Pak Tam yang kini menjalani hukuman penjara seumur hidup di Taiwan kerana didapati bersalah membawa keluar heroin seberat 2.1 gram.

Malah, dalam suratnya itu, Pak Tam turut meminta keluarganya agar tidak melupakan dirinya terutama pada Aidilfitri ini ketika menikmati ketupat bersama ayam masak kicap kegemarannya.

Ibunya, Hadiah Gondit, 48, yang tidak dapat menahan kesedihan setiap kali menatap surat anaknya itu turut memberitahu, setiap kali menerima surat dari Taiwan, hatinya pasti berdebar-debar.

Katanya, walaupun Pak Tam menyatakan keadaan dirinya sihat, naluri keibuannya sentiasa mengingati anaknya itu sarat dengan perasaan rindu, lebih-lebih lagi dengan kehadiran Syawal ini.

"Saya juga tak sanggup dengar lagu raya terutama lagu Aishah (Pulanglah) dan Sudirman (Dari Jauh Ku Pohon Maaf) kerana perasaan sebak," katanya ketika ditemui di rumahnya di Kampung Paya Embun, di sini baru-baru ini.

http://www.kosmo.com.my/06102008

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...