Monday, November 3, 2008

Ahmad hampir belasah Nasrudin dalam pertemuan penuh dramatik



TIGA beranak ini memeluk sesama mereka sejurus sampai di Lapangan
Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur semalam.

--------------------------------------------------------------------------------

NUSA TENGGARA BARAT (MATARAM) - Pelukan erat anak berjaya meleraikan kemarahan Ahmad Abdul Hamid yang pada mula mahu menumbuk Nasrudin Dahrom dalam pertemuan penuh dramatik di sini semalam.

Sebelum itu, keadaan menjadi kecoh seketika apabila bapa Noor Fadilah, Ahmad, 46, meluru keluar dari kenderaan dan cuba menumbuk Nasrudin, 24, yang turut berada di situ semasa pertemuan penuh emosi itu.

Namun, tindakan Noor Fadilah yang sempat memeluk erat sambil meminta maaf daripada bapanya berkali-kali, akhirnya dapat menghalang beliau daripada memukul pemuda berkenaan.

Malah Pengerusi Sekretariat Pembelaan Masyarakat Pemuda UMNO Malaysia, Datuk Abdul Azeez Abdul Rahim turut bertindak meminta supaya Ahmad bersabar dan menyelesaikan perkara tersebut dengan baik.

"Kak Yong (Fadilah) minta maaf abah, mama. Fadilah nak balik Malaysia," ucap Noor Fadilah, 18, sambil memeluk erat bapanya, Ahmad ketika mereka dipertemukan di Jabatan Imigresen Daerah Mataram di sini semalam.


NOOR FADILAH memeluk ibunya, Masitah Abdullah sambil diperhatikan bapanya, Ahmad Abdul Hamid dan Abdul Azeez ketika ditemukan di luar pekarangan Pejabat Imigresen Daerah Mataram semalam.

--------------------------------------------------------------------------------

Pertemuan penuh emosi di antara Noor Fadilah, 18, dan ibu bapanya itu diadakan di pekarangan Jabatan Imigresen Daerah Mataram.

Nasrudin kemudiannya beredar dari kawasan tersebut bagi mengelak sebarang kejadian yang tidak diingini berlaku, namun kawasan tersebut mula dikerumuni oleh orang ramai untuk mengetahui keadaan yang berlaku.

Kemudian ibunya, Masitah Abdulah, 42, keluar dari kereta dan terus memeluk erat anaknya yang sudah 54 hari berada di sini kerana dilarikan oleh pemuda dari Lombok Timur itu.

"Kenapa buat mama macam ini? Mama tertekan, semua keluarga sedih... apa pun terjadi mama tetap terima Kak Yong," soalnya sambil menangis teresak-esak.

Noor Fadilah dalam nada sebak seraya menjawab:

"Kak Yong bukan tak sayang mama... sayang... Kak Yong nak pulang."

Sebaik sahaja urusan di pejabat selesai, mereka terus dibawa ke Lapangan Terbang Selaparang sebelum bertolak pulang ke Malaysia dengan menaiki kapal terbang pukul 7 petang semalam.

http://www.kosmo.com.my/kosmo/arkib.asp?y=2008&dt=1029&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_01.htm

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...