Monday, November 3, 2008

'Saya mahu dengar daripada mulutnya'


KERATAN Kosmo! semalam.

--------------------------------------------------------------------------------

KUALA LUMPUR - "Saya mahu dengar daripada mulut Fadilah sendiri yang dia bersumpah dan tidak mengaku menjadi isteri saya."

Demikian tegas Nasrudin Dahrom, 24, yang terkejut mendengar pengakuan Noor Fadilah Ahmad, 18, yang menyatakan mereka bukan pasangan suami isteri dan tidak pernah bernikah selama ini.

Menurutnya, mereka telah bernikah 11 Oktober di Batu Belik, Lombok Timur atas persetujuan Noor Fadilah yang sanggup menggunakan wali hakim bagi meneruskan perkahwinan itu.

"Ikut undang-undang di sini, dokumen perkahwinan tidak dapat dikeluarkan memandangkan Noor Fadilah tidak mempunyai dokumen perjalanan yang sah dan masuk ke negara ini secara haram," katanya ketika dihubungi di sini, semalam.

Kosmo! semalam melaporkan bahawa Noor Fadilah menafikan beliau pernah bernikah dengan Nasrudin memandangkan tiada sebarang dokumen hitam putih mengenainya dan bertekad mahu melupakan pemuda itu sejak dibawa pulang ke negara ini.

Nasrudin berkata, dia juga tidak rela jika keluarga Noor Fadilah cuba memisahkan mereka berdua dan tetap berpegang kepada janjinya sebelum ini untuk tidak menceraikan isterinya itu.

http://www.kosmo.com.my/kosmo/arkib.asp?y=2008&dt=1102&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_03.htm

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...