Monday, November 3, 2008

Nasrudin tak gentleman - Azeez


Oleh JUNHAIRI ALYASA
junhairi.alyasa@kosmo.com.m
y



IBU Noor Fadilah, Masitah Abdullah menangis sambil mempersoalkan tindakan Nasrudin (kiri) melarikan anaknya dalam pertemuan di Pejabat Imigresen Mataram kelmarin.

--------------------------------------------------------------------------------

SEPANG - "Saya akan tetap menunggu kepulangan Fadilah ke pangkuan saya semula (Lombok Timur) tetapi saya tidak akan ke sana (Malaysia) lagi."

Demikian keputusan Nasrudin Dahrom, 24, untuk terus menunggu Noor Fadilah Ahmad, 18, yang dibawa pulang ke Malaysia kelmarin setelah 54 hari dilarikan oleh pemuda berkenaan.

Bagaimanapun, pendirian Nasrudin itu disifatkan sebagai bukan lelaki yang budiman.

Pengerusi Sekretariat Pembelaan Masyarakat, Pemuda UMNO Malaysia, Datuk Abdul Azeez Abdul Rahim berkata, Nasrudin menolak tawarannya untuk ke Malaysia, biarpun sudah diberi jaminan keselamatan kerana mahu Fadilah kembali sendiri ke Indonesia.

"Dia (Nasrudin) berjumpa dengan saya dan saya menyatakan kepada dia, kalau dia betul-betul gentleman datang ke sini (Malaysia) cari keluarga Fadilah dan lakukan dengan cara yang betul,'' jelas Abdul Azeez semalam.



Noor Fadilah

--------------------------------------------------------------------------------

Kisah Noor Fadilah mula mendapat perhatian media apabila bapanya membuat laporan polis pada 24 September lalu atas dakwaan anaknya itu telah dilarikan oleh Nasrudin.

http://www.kosmo.com.my/kosmo/arkib.asp?y=2008&dt=1030&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_01.htm

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...