Monday, November 3, 2008

Restoran saji martabak lipas dikompaun

Oleh MEGAT RAMLI MEGAT RAOF
megat@kosmo.com.my




KERATAN Kosmo! 24 Oktober.

--------------------------------------------------------------------------------

SHAH ALAM - Sebuah restoran mamak terkemuka yang mencetuskan rasa tidak puas hari seorang pelanggan apabila termakan seekor anak lipas di dalam martabak sardin yang dibelinya di restoran itu akhirnya dikompaun RM500.

Malah restoran terletak di Plaza Alam Sentral itu yang selama ini dikategorikan sebagai premis Kelas A untuk tahap kebersihannya diturunkan kepada Kelas B ekoran kejadian tersebut.

Pegawai Perhubungan Awam Majlis Bandaraya Shah Alam, Shahrin Ahmad berkata, tindakan tegas terhadap premis makanan berkenaan di dilakukan setelah pemeriksaan dijalankan pihaknya.

Menurutnya, premis itu didapati tidak menepati tahap kebersihan ditetapkan sehingga seorang pelanggan termakan seekor anak lipas di dalam martabak sardin yang dibeli di restoran berkenaan.

"Tindakan ini dilakukan sebagai memberi pengajaran kepada pengusaha restoran terbabit supaya mengikut peraturan yang sedia ada dan lebih peka dari segi kebersihan.

"Kita memandang berat perkara ini kerana ia melibatkan tahap keselamatan pengguna itu sendiri," katanya ketika dihubungi Kosmo! semalam.

http://www.kosmo.com.my/kosmo/arkib.asp?y=2008&dt=1028&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_12.htm

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...