Saturday, December 20, 2008

Bakal muncul Abby 2009 - Muktamad bergelar janda Norman Hakim

Oleh HARYATI KARIM
haryati.karim@kosmo.com.my



BERPUTUS ARANG. Krisis rumah tangga Abby dan Norman berkesudahan dengan tiada lagi harapan untuk kembali bersama.
--------------------------------------------------------------------------------


BERAKHIR sudah drama rumah tangga pasangan pelakon popular Abby Abadi dan Norman Hakim apabila mereka berdua kini bukan lagi pasangan suami isteri setelah disahkan bercerai talak satu kelmarin.

Mereka bercerai secara baik di Mahkamah Rendah Syariah Gombak setelah Abby tidak dapat menerima kembali Norman ekoran kes tangkap khalwat Norman dengan pelakon baru Memey Suhaiza di pejabat Norman yang terletak di Ukay Perdana, pada 30 Oktober lalu.

Perceraian ini bukanlah yang pertama buat Abby dan Norman kerana sebelum ini mereka juga pernah bercerai pada Mei 2006, tetapi kerana kasih yang masih menebal dalam jiwa, pasangan ini rujuk semula sehari selepas penceraian.

Namun, bagi penceraian kali kedua ini, tidak nampak petanda bahawa sejarah bakal berulang kembali. Ini bermakna pintu hati Abby sudah tertutup buat lelaki bernama Norman Hakim atau nama sebenarnya Mohamed Norhakim Zaidon.

Bagi mendapatkan gambaran terperinci mengenai situasi sebenar kes penceraian yang paling mendapat perhatian ini, ikuti perbualan antara Kosmo! dengan Abby sebaik saja prosiding penceraiannya berakhir.



SAAT bahagia Abby dan Norman bersama dua zuriat mereka.
--------------------------------------------------------------------------------


Kosmo!: Adakah Abby berpuas hati kerana sebelum ini Abby memang nekad dengan keputusan untuk bercerai.

Abby: Saya memang kena dapatkan apa yang saya inginkan dan ini tekad saya. Apa yang saya boleh katakan, inilah keputusan yang terbaik daripada ia berlarutan untuk jangka masa panjang lebih baik kami berpisah sekarang. Keluarga juga merestui keputusan saya ini.

Bagaimana pula perasaan Abby ketika ini dan mungkinkah kalian akan berbaik semula seperti mana penceraian yang pertama dulu?

Jauh di sudut hati, saya sedikit sedih untuk anak-anak kerana mereka masih lagi kecil, tetapi apa boleh buat, saya sudah tiada jalan lain. Peluang berbaik semula pula memang tidak ada kerana penceraian pertama dan kedua ini cukup berbeza keadaannya.

Adakah Abby sedia dengan gelaran dan kehidupan sebagai ibu tunggal?

Saya tidak kisah, sebab selama ini saya hidup sendirian, bahkan saya sudah biasa mencari duit sendiri walaupun ketika masih bergelar isteri. Sungguhpun hangat kisah cerai saya, alhamdulillah rezeki saya sentiasa ada. Penceraian ini tidak mengganggu langsung rezeki saya.

Selain cerai, apa lagi yang bakal dituntut Abby terhadap Norman?

Kes cerai dah selesai, selepas ini saya akan tuntut nafkah dan hak-hak saya yang lain. Semua ini sudah diserahkan kepada peguam saya dan dia akan buka fail baru.

Sungguhpun telah berpisah, kalian bekerja dalam industri yang sama sebagai pelakon, bagaimana hubungan kalian selepas ini?

Sebetulnya tahun 2008 merupakan tahun yang menjauhkan kami. Saya dan Norman sudah macam orang luar, sudah tidak ada lagi perbincangan antara kami, cuma dia ada hantar mesej sebelum ini. Meskipun begitu, masa sampai di mahkamah (Khamis lalu) saya terserempak dengannya dan saya tetap tegur serta salam dia. Mungkin daripada segi kerja kami akan bekerjasama tetapi saya tidak berani cakap habis.



WAJAH cinta bertaut kasih Abby dan Norman pada momen indah mereka bergelar suami isteri.
--------------------------------------------------------------------------------


Sebelum penceraian ini berlaku, sudah ada khabar angin kononnya Norman telahpun menikahi Memey, komen Abby?

Saya tak mahu tahu dia nak kahwin ke? Suka hati dialah nak buat apa kerana saya tak nak ambil tahu mengenainya lagi. Saya tidak patut bercakap dan jangan timbulkan isu yang membuatkan saya bercakap pasal dia. Sudah, tutup! Jangan tanya lagi pasal dia kerana saya sudah tak ada jawapan. Selepas ini nama Norman tidak ada lagi dalam kamus hidup saya.

Apakah azam barunya selepas berjaya mendapatkan penceraian ini?

Tahun 2009 saya ingin jadi orang baru, saya nak buang apa yang ada dalam kepala jauh-jauh. Saya terima dan reda dengan takdir yang tertulis. Soal cinta baru, saya tidak mahu fikir sekarang kerana apa yang penting adalah kerjaya dan anak-anak.

http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2008&dt=1220&pub=Kosmo&sec=Hiburan&pg=hi_02.htm

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...