Saturday, December 20, 2008

Isteri pula mangsa chikungunya


PRIHATIN...Tajul Urus (kanan) bertanya sesuatu kepada
Siti Azizah sebelum wanita itu dibawa untuk menerima
rawatan.


SUNGAI PETANI: Sudah jatuh ditimpa tangga. Selepas kematian suaminya yang disyaki dijangkiti demam chikungunya kelmarin, kini isterinya pula dimasukkan ke Hospital Sik (HK) apabila dikesan mengalami tanda penyakit itu, semalam.

Akhbar ini semalam melaporkan suami wanita itu, Ismail Md Noor, 46, meninggal dunia di rumahnya, di Kampung Perak, Bukit Selambau, kira-kira jam 7 pagi kelmarin selepas dua hari dimasukkan ke HK.

Sebelum itu Allahyarham dilaporkan mengalami tanda dijangkiti penyakit itu iaitu sakit sendi, demam, lemah badan termasuk muntah-muntah.

Siti Azizan Nayan, 49, dikesan mengalami tanda demam chikungunya oleh pegawai Jabatan Kesihatan yang melakukan pemeriksaan di rumahnya kira-kira jam 11 pagi semalam.

Pegawai yang memeriksanya mendapati Siti Azizan mempunyai tanda dijangkiti demam itu dan terpaksa ditahan di wad HK bagi menjalani pemeriksaan serta rawatan lanjut.


Wanita terbabit juga mendakwa kecewa dengan tindakan pihak hospital membenarkan suaminya pulang ke rumah walaupun keadaan kesihatannya masih belum pulih sepenuhnya.

Ketua Umno bahagian Merbok, Datuk Tajul Urus Md Zain yang melawat Siti Azizah, semalam, berkata beliau kesal dengan tindakan doktor hospital berkenaan kerana Ismail masih belum sihat sepenuhnya.

“Perkara sedemikian tidak sepatutnya berlaku kerana jika Ismail tidak menghidap chikungunya sekalipun, mengapa dia dibenarkan keluar dari hospital sedangkan ketika itu keadaan mangsa masih belum sihat dan perlu menerima rawatan lagi,” katanya.

Sementara itu, Pengarah Kesihatan Kedah, Datuk Dr Hasnah Ismail tetap mempertahankan kematian Ismail bukan berpunca dari chikungunya.

http://www.hmetro.com.my/Current_News/myMetro/Saturday/Setempat/20081220114105/Article/index_html

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...