Friday, January 30, 2009

Jais sanggah dakwaan laman web


SHAH ALAM: Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) menafikan membuat tangkapan khalwat terhadap Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Selat Kelang, Dr Halimah Ali, seperti dilaporkan sebuah forum Internet, Ahad lalu.

Pegawai Perhubungan Awam Jais, Mohd Hidayat Abd Rani, dalam satu kenyataannya berkata, pihaknya tidak melakukan operasi atau membuat tangkapan seperti yang didakwa dalam forum Internet terbabit.

“Sehubungan itu, Jais menasihatkan segala hebahan berunsur sebegini tidak berulang demi menjaga maruah individu tertentu terutama dalam perkara yang tidak dilakukan ini,” katanya di sini, semalam.

Dalam forum Internet www.mykmu.net itu mendakwa ‘kecoh Adun Selat Klang kena tangkap basah di sebuah hotel sekitar Pelabuhan Klang’.

Sementara itu, Dr Halimah menulis dalam blognya menafikan tuduhan itu dan menyifatkan ia tuduhan jahat dan mahu mengaibnya selaku aktivis muslimat Pas.

“Saya menghubungi peguam Pas sebelum membuat satu laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah Klang pada 27 Januari lalu.

“Tuduhan yang dilemparkan kepada saya tidak masuk akal selain menjatuhkan maruah saya sebagai wanita, wakil rakyat dan juga Exco Kerajaan Negeri Selangor. Kampung Idaman bukan di bawah DUN Selat Klang dan Hotel Crystal Crown adalah dalam kawasan Pandamaran,” katanya.

Dr Halimah berkata, tuduhan itu juga sama sekali tidak berasas sedangkan pada masa yang dinyatakan itu dia berada di Bukit Kuching, Kuala Selangor kerana di undang menghadiri Program Forum Perdana sebagai ahli panel.

http://www.hmetro.com.my/Current_News/myMetro/Friday/Setempat/20090130094305/Article/index_html

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...