Tuesday, January 13, 2009

Polis cari suri rumah bantu kes dera amah


KUALA LUMPUR: Polis berusaha mengesan seorang suri rumah yang dipercayai dapat membantu siasatan dalam kes dera seorang pembantu rumah dari Sabah, Khamis lalu.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Senior Asisten Komisioner II Ku Chin Wah, berkata Effasheila Edris, 24, dari Kampung Sipitang, Sabah menghilangkan diri selepas suaminya menyerah diri kepada polis bagi membantu siasatan kes dera dan perkosa pembantu rumah itu.

“Suri rumah itu dipercayai menghilangkan diri bersama dua orang anak kembarnya sejak Khamis lalu selepas pembantu rumah terbabit membuat laporan di Balai Polis Jinjang,” katanya ketika ditemui di sini, semalam.

Beliau berkata, gambar Effasheila sudah disebarkan dan orang ramai yang mempunyai maklumat mengenai kes itu diminta menghubungi balai polis berdekatan bagi membantu siasatan.

Menurutnya, siasatan awal mendapati suri rumah itu berasal dari kampung sama dengan pembantu rumah terbabit.

Khamis minggu lalu seorang pembantu rumah membuat laporan dia didera secara fizikal sehingga luka di seluruh anggota badan dan dirogol enam kali, selain tidak diberi makan selama tiga hari. — Bernama

http://www.hmetro.com.my/Current_News/myMetro/Tuesday/Setempat/20090113090422/Article/index_html

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...