Thursday, February 12, 2009

Anak Datuk dikehendaki

Anak Datuk dikehendaki




yang dilarikan kepada Chong" title="DITIPU...Ahmad (kanan) menunjukkan nombor plat Mercedes
yang dilarikan kepada Chong" height="248" width="300" border="0">
DITIPU...Ahmad (kanan) menunjukkan nombor plat Mercedes 
yang dilarikan kepada Chong


KUALA LUMPUR: Bermodalkan janji manis, seorang penjenayah menyamar sebagai hartawan dan pemilik syarikat kenderaan import terpakai didakwa melarikan kereta mewah milik pelanggan selepas berjanji kononnya berupaya menjual kereta mangsa pada harga menguntungkan.

Suspek berusia 38 tahun yang juga suami kepada bekas isteri seorang penyanyi rock diburu polis selepas melarikan beberapa kereta mewah milik pelanggan yang meminta bantuan menjual kereta mewah berkenaan.

Suspek dipercayai dalang sindiket penipuan kereta mewah di ibu kota diletakkan dalam senarai penjenayah paling dikehendaki polis berikutan beberapa laporan polis dibuat mangsa sebelum ini. 

Salah seorang mangsa Ahmad Fuzi Hashim, 53, berkata, dia turut ditipu lelaki berkenaan selepas Mercedes Benz bernombor pendaftaran WBP 8436 miliknya diserahkan kepada suspek untuk dijual.

Beliau yang juga pesara pegawai tentera mendakwa menjadi mangsa selepas diperkenalkan rakannya kepada lelaki itu yang didakwa pemilik syarikat menjual kereta terpakai terkemuka di ibu kota.

Suspek yang juga anak Datuk didakwa bukan hanya menjual kereta mewah BMW dan Mercedes Benz malah turut menjual kereta mewah import pelbagai model antaranya Jaguar dan Porche.

“Saya memiliki Mercedes Benz bercadang menjual kereta berkenaan menggunakan khidmat lelaki itu.

“Pada pertengahan Julai tahun lalu, saya menyerahkan kereta untuk dijual di syarikat lelaki berkenaan di Kampung Baru,”
katanya.

Menurutnya, suspek berjanji meletakkan kereta mewah miliknya itu di bilik pameran syarikat dan berjanji menjual kereta itu pada harga tinggi sehingga RM180,000. 

Namun selepas hampir sebulan menanti, lelaki berkenaan didakwa langsung tidak menghubunginya menyebabkan dia mula tidak sedap hati dan berusaha mencari suspek.

“Lelaki itu memberi pelbagai alasan tidak munasabah sambil meminta saya bersabar dan suspek tiba-tiba lesap bersama kereta sehingga kini,” katanya.

Sementara itu, Ketua Biro Aduan MCA, Datuk Micheal Chong memberi amaran dan nasihat kepada orang ramai supaya tidak menjual kereta milik mereka jika masih mempunyai baki hutang dengan bank.

http://www.hmetro.com.my/Current_News/myMetro/Thursday/Setempat/20090212090831/Article/index_html

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...