Wednesday, July 15, 2009

Pasangan bunuh pelajar KUIAM digantung


Noralina dan Khairul Anuar ditempatkan di Penjara Kajang sementara menunggu hukuman gantung dilaksanakan terhadap mereka.



Noralina


KUALA LUMPUR - " Mama, Ina tak bunuh, Ina tak salah!"
Begitulah raungan sayu seorang gadis berbaju kurung dari kandang tertuduh yang menyentap perasaan galeri awam Mahkamah Tinggi di sini semalam sejurus dia dijatuhi hukuman gantung sampai mati kerana membunuh pelajar Kolej Universiti Islam Antarabangsa (KUIAM), Juliana Md. Fuzi dua tahun lalu.

Noralina Ahmad Dasuki, 22, yang bertubuh gempal dan berkulit sawo matang tidak mampu mengawal emosi dan hanya mampu menangis selepas Hakim Mohamad Zabidin Mohd. Diah membacakan keputusan.

Ibunya cuba menenangkan Noralina yang kelihatan lesu dan tidak keruan sambil menasihatkan supaya dia menerimanya sebagai takdir serta berulang kali menyatakan sayang kepada Noralina.


Inilah Apartmen Sunrise, Wisma Indah di Jalan Tun Razak tempat Juliana dibunuh dua tahun lalu.


Walaupun cuba dibawa keluar oleh polis mahkamah, bekas pelajar kolej itu enggan berganjak dari kandang tertuduh dan merayu kepada ibunya supaya menolong membebaskannya.

Noralina juga enggan menerima bekalan makanan yang dibawa keluarganya.

Turut menerima nasib serupa ialah teman lelakinya, Muhammad Khairul Anuar Abdullah, 27, jurujual di sebuah stesen televisyen satelit berbayar.

Suasana pilu berterusan apabila Khairul Anuar yang memakai baju penjara warna hijau menangis teresak-esak sambil mendekati isteri dan sempat memeluk anak lelaki mereka berusia tiga tahun.

Hakim Mohamad Zabidin menjatuhkan hukuman gantung sampai mati terhadap pasangan kekasih itu setelah mendapati pihak pembelaan gagal menimbulkan keraguan munasabah terhadap kes prima facie.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...