Saturday, December 13, 2008

Mahu bunuh diri sebab SMS suami


WANITA yang dipercayai cuba membunuh diri (kanan) diiringi seorang awam ke balai polis di Kota Bharu semalam.
--------------------------------------------------------------------------------


KOTA BHARU – Akibat tertekan selepas menerima sistem pesanan ringkas (SMS) daripada suaminya yang tetap mahu merujuk semula dengan isteri pertama, seorang wanita bertindak nekad cuba membunuh diri.

Bagaimanapun, niat wanita berusia lingkungan 20-an, seorang kakitangan kerajaan itu tidak tercapai apabila semasa cubaan pertamanya baju mangsa tersangkut pada besi tingkap.

Semasa cubaan kedua pula, rakan-rakan sekerja yang ternampak tindakan mangsa telah memujuknya.

Sebelum kejadian pukul 11 pagi, mangsa dikatakan telah naik ke tingkat 11 di Wisma Persekutuan di sini dan cuba melangkah keluar dari tingkap dipercayai untuk terjun.

Seorang saksi, Jamilah, 40, (bukan nama sebenar) berkata, wanita berasal dari Kampung Badak, dekat Bachok itu dikatakan terlalu tertekan apabila dimaklumkan suaminya mahu merujuk semula dengan isteri pertamanya.

Katanya, wanita yang baru mengalami keguguran anak sulung itu tanpa disedari telah naik ke tingkat 11.

“Dia mulanya mahu melangkah keluar dari tingkap tetapi nasib baik bajunya tersangkut di tingkap menyebabkan rakan-rakannya sempat menariknya.

“Bagaimanapun, sebaik masuk semula ke bangunan itu, mangsa yang dipercayai mahu mencari lokasi baru telah berlari ke pintu belakang di tingkat tersebut, tetapi sempat dihalang oleh rakan-rakan sekerjanya,’’ kata beliau.

http://www.kosmo.com.my/kosmo/arkib.asp?y=2008&dt=1208&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_01.htm

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...