Sunday, August 16, 2009

'Baby' miliki 98% ciri wanita idaman saya'

Oleh RUDY SYAREME SHERIFFUDIN
am@hmetro.com.my

GEORGETOWN: “Sembilan puluh lapan peratus ciri-ciri wanita yang saya cari ada pada ‘Baby’. Itu yang menambat hati saya untuk memperisterikannya,” demikian kata komposer dan penyanyi terkenal, Ajai.

Ajai, 35, atau nama sebenarnya Mohd Faizal Maas, selamat diijab kabul dengan Norliza Mohd Illias yang dipanggilnya Baby tepat jam 10.40 pagi semalam di Dewan Syarahan, Masjid Negeri Pulau Pinang, di sini.

Majlis akad nikah disempurnakan Naib Kadi merangkap Penolong Pendaftar Nikah Bandaraya, Mansor Taib, sambil disaksikan Ali Hussin dan Abdul Rahim Aziz dan dengan hanya sekali lafaz, Norliza atau lebih mesra dengan panggilan Liza sah menjadi isteri Ajai.

Pihak pengantin lelaki membawa tujuh dulang hantaran bersama mas kahwin RM1,001, sebentuk cincin berlian dan wang hantaran RM15,000 sebelum dibalas sembilan dulang daripada pihak perempuan.

Ditemui selepas upacara akad nikah, Ajai bersyukur kerana hasrat untuk mendirikan rumah tangga akhirnya tercapai walaupun sebelum ini menghadapi pelbagai dugaan.

“Kegembiraan saya sukar digambarkan. Yang penting, segala-galanya berjalan lancar meskipun pernah satu ketika saya berputus asa dan tidak mahu berkahwin.

“Saya yakin pemilihan yang dibuat ini tidak silap,”
katanya yang turut gembira kerana majlis akad nikahnya dihadiri anak perempuan tunggal kesayangannya, Ayu Nazirah, 11.

Sementara itu, Liza, 37, berkata dia gembira kerana percintaan yang disemai selama tiga tahun disempurnakan dengan perkahwinan dan berharap ia kekal selama-lamanya.

“Saya bersedia memikul tanggungjawab untuk menjadi isteri Ajai dan ibu kepada Ayu Nazirah. Saya akan membuat yang terbaik sebagai isteri yang diamanahkan, walaupun kini sibuk dengan tugas sebagai Pengurus Wake The Baby milik suami,” katanya.

Sementara itu, Ayu Nazirah berkata, dia gembira apabila janji dibuat bapanya tertunai akhirnya dan kini dia mempunyai ibu baru yang dipanggil ‘Mummy’.

“Saya tidak mampu kata apa-apa, namun yang pasti saya gembira dan merestui perkahwinan Papa dan Mummy,” katanya.

http://www.hmetro.com.my/Current_News/myMetro/Sunday/Mutakhir/20090816070124/Article

1 comment:

AZIZAN & HAFIZAH said...

dapatkan panduan bina otot badan bagi lelaki agar anda jadi tough dan dikagumi...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...