Tuesday, August 4, 2009

Pukul kekasih hingga pengsan sebelum rogol

SUBANG JAYA: Hanya kerana ingin mendapatkan kepastian mengenai hubungan sulit teman lelakinya dengan wanita lain, seorang gadis dibelasah kekasihnya itu hingga pengsan sebelum diperkosa dalam keadaan tidak sedarkan diri.

Difahamkan, mangsa sebelum ini menghidu tindakan curang kekasihnya selepas menemui rakaman gambar seorang wanita tidak dikenali selain khidmat pesanan ringkas (SMS) yang tersimpan dalam telefon bimbit teman lelakinya itu.

Sumber polis berkata, kejadian berlaku kira-kira jam 12.30 malam, akhir bulan lalu ketika mangsa yang berusia 20-an, bertemu kekasihnya berhampiran sebuah rumah di Puchong, di sini.


Menurutnya, mangsa yang sebelum itu menemui bukti hubungan sulit teman lelakinya bertanya dan ingin mendapatkan penjelasan berhubung kejadian itu.

“Malangnya teman lelaki mangsa menafikan kewujudan wanita terbabit sebelum ia berlanjutan kepada perang mulut.

“Lelaki itu yang berusia 20-an memukul gadis berkenaan di muka dan di tubuh hingga menyebabkan mangsa tidak sedarkan diri,” katanya.

Difahamkan, mangsa diperkosa teman lelakinya itu walaupun ketika itu dia sedang ‘datang bulan’.

“Mangsa hanya terjaga dari pengsan beberapa jam kemudian dan terkejut apabila berada dalam keadaan separuh bogel.

“Mangsa yang mengesyaki dia diperkosa teman lelakinya membuat laporan di balai polis berhampiran. Bagaimanapun, lelaki berkenaan menghilangkan diri sejurus kejadian itu,” katanya.

Menurutnya, mangsa yang cedera di muka dan belakang tubuh diarah mendapatkan rawatan dan pemeriksaan doktor di hospital.

“Susulan itu, polis menjalankan siasatan sebelum memberkas suspek semalam dan dibawa ke Mahkamah Majistret Petaling Jaya untuk mendapat perintah tahanan reman.

“Polis menyiasat lelaki itu mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan kerana merogol yang boleh dihukum penjara maksimum 20 tahun dan sebatan selain Seksyen 322 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman maksimum penjara tiga tahun atau denda atau kedua-duanya, kerana mendatangkan kecederaan,’ katanya.

Ketua Polis Subang Jaya, Asisten Komisioner Zainal Rashid Abu Bakar, mengesahkan kejadian itu dan berkata siasatan masih dilakukan bagi mengenal pasti punca kejadian.

Dalam kejadian berasingan, dua lelaki yang menaiki motosikal melarikan diri selepas terserempak kereta peronda polis berhampiran Sungei Way, di sini.

Bagaimanapun, dalam kejadian jam 7.50 pagi itu anggota kereta peronda polis terbabit mengejar sebelum memintas dan menahan motosikal ditunggang suspek.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...