Sunday, September 20, 2009

2 lelaki gagal mengurat pecah cermin kereta

KUALA LUMPUR: Dua Mat Rempit yang gagal memikat dua gadis bertindak memecahkan cermin kenderaan mangsa menggunakan topi keledar.

Difahamkan, mereka bertindak agresif selepas tindakan mereka mengurat mangsa tidak mendapat maklum balas diharapkan.

Dalam kejadian berkenaan, mangsa seorang pelajar berusia 21 tahun dikatakan sedang memandu kereta untuk mengambil rakannya yang pulang dari kerja di Jalan Kia Peng di sini.


Kejadian dikatakan berlaku kira-kira jam 2 pagi kelmarin, ketika mangsa sedang memandu kereta Perodua Kelisa milik rakannya di bulatan Kampung Pandan menuju ke Bukit Bintang di sini.

Sumber polis berkata, mangsa bagaimanapun mula menyedari diekori dua lelaki menaiki dua motosikal dalam keadaan mencurigakan.

“Penunggang motosikal terbabit yang menunggang dalam keadaan berbahaya dikatakan sengaja menunjukkan pelbagai aksi berbahaya yang sering dilakukan golongan Mat Rempit dengan tujuan menunjuk-nunjuk.

“Namun gelagat berbahaya dua lelaki terbabit tidak diendahkan mangsa yang cuba untuk menjauhkan kenderaan dipandu dari mereka,” katanya.

Menurutnya, dua lelaki terbabit terus mengekori kereta mangsa sebelum cuba mengusik dan memikat mangsa serta rakannya yang berada di dalam kereta.

“Namun mangsa yang ketakutan enggan melayan perbuatan biadab mereka,” katanya.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...