Tuesday, July 20, 2010

2 remaja ikut teman lelaki

2010/07/20

KUALA LUMPUR: Angkara cinta dihalang keluarga, dua remaja perempuan bertindak melarikan diri dari rumah untuk mengikut teman lelaki masing-masing dalam dua kejadian berasingan di Brickfields, di sini dan Batang Kali, Selangor.

Dalam kejadian pertama, seorang remaja, Katherine Chin, 14, dilaporkan tidak pulang ke rumah sejurus menerima panggilan telefon daripada teman lelakinya, kira-kira jam 12 tengah hari, 12 Julai lalu.


Datuk mangsa, Leong Kwok Sun, 81, berkata cucunya itu dipercayai menghilangkan diri selepas ditegur ibunya mengenai hubungannya dengan teman lelaki yang baru dikenali kurang sebulan lalu.


“Katherine tinggal bersama saya selepas kedua-dua ibu bapanya bercerai sejak 10 tahun lalu. Dia adalah seorang cucu yang aktif dan rajin belajar.


“Cucu saya itu sudah 10 kali melarikan diri dari rumah sepanjang tahun ini,”
katanya ketika sidang media di Biro Pengaduan Awam MCA, di sini, semalam.


Kejadian kedua, seorang lagi remaja, Fong Xiann Zhi, 16, dilaporkan hilang dipercayai mengikut teman lelakinya yang dikenali sebagai Jazz kira-kira jam 11 pagi, 9 Julai lalu.


Ibu saudara mangsa, Foong Nyet Hwa, 50, berkata, anak saudaranya itu tinggal bersamanya sejak dilahirkan kerana ibunya mengalami masalah kesihatan.

http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/2remajaikuttemanlelaki/Article

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...