Sunday, September 19, 2010

Kes bunuh Sosilawati: Dua ditahan kes ugut

2010/09/18

SEPANG: Mahkamah Majistret Litar, semalam membenarkan permohonan polis untuk menahan reman dua suspek kes ugut isteri seorang jutawan India yang dilaporkan hilang di Banting, di sini, sejak awal tahun ini.

Kedua-dua suspek disyaki terbabit dengan perbuatan mengugut Usharani bagi memperoleh RM100,000 sebagai pendahuluan 10 peratus daripada RM1 juta yang kononnya bagi membebaskan suaminya, Allal Kathan Muturaja. Jutawan berumur 34 tahun itu dilaporkan hilang di Banting sejak awal tahun ini.


Kedua-dua lelaki itu dibawa ke mahkamah pada kira-kira jam 9 pagi dan perintah reman itu dikeluarkan kira-kira sejam kemudian. Seorang daripada yang direman itu ditahan di Kampung Laksamana, Batu Caves dekat sini tengah malam semalam bagi membantu siasatan kes berkenaan. Tangkapan itu adalah susulan kepada penahanan seorang lelaki berusia 34 tahun di Taman Wilayah, Selayang petang semalam bagi kes yang sama.


Ketua Polis Selangor Datuk Khalid Abu Bakar menerusi laman sosial Facebooknya berkata lelaki berusia 21 tahun berkenaan ditahan kira-kira jam 12.15 tengah malam.


Ahli perniagaan yang dikenali sebagai A Muthuraja itu dilaporkan hilang sejak tiba di negara ini dari Chennai, India pada 18 Januari lalu selepas dikatakan berjumpa dengan seorang peguam yang juga rakannya di Banting.


Isterinya, S Usharani membuat laporan polis di Banting pada 8 September lalu. Kedua-dua lelaki yang ditahan itu juga dipercayai mempunyai kaitan dengan peguam terbabit yang juga adalah suspek utama dalam kes pembunuhan jutawan kosmetik, Datuk Sosilawati Lawiya dan tiga yang lain. - Bernama

http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/KesbunuhSosilawati_Duaditahankesugut/myMA/myArticle/

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...