Wednesday, October 20, 2010

Geng Abang Karan dicekup


MOKHTAR (tengah) menunjukkan alat renjatan elektrik yang dirampas daripada dua lelaki pada sidang akhbar di Johor Bahru semalam.


JOHOR BAHRU - Merenjat mangsa di leher atau belakang badan dengan menggunakan alat renjatan elektrik sebelum menyamun dan mencabul mangsa. Itu tindakan kejam yang disyaki dilakukan dua lelaki yang dikenali sebagai 'Geng Abang Karan' setiap kali menyamun di sekitar bandar ini.

Bagaimanapun, tindakan mereka tidak ke mana apabila kedua-duanya dicekup di Larkin Perdana di sini pukul 9 malam Jumaat lalu.

Difahamkan, kedua-dua lelaki terbabit dikenali sebagai Abang Karan di kalangan dunia penjenayah kerana kedua-duanya telah berusia 40 tahun selain mereka dipercayai sering menyerang mangsa-mangsanya di leher atau belakang badan menggunakan alat tersebut.

Sebaik diserang, mangsa yang terkena renjatan bervoltan tinggi itu difahamkan akan 'lumpuh' seketika sekali gus memudahkan kedua-dua lelaki terbabit menyamun termasuk mencabul mangsa.

Ketua Polis Johor, Datuk Mokhtar Mohd. Shariff berkata, kedua-dua lelaki itu ditahan selepas didapati dalam keadaan mencurigakan dalam sebuah kereta.

Selain alat renjatan elektrik tersebut, polis turut merampas sebatang kayu besbol, satu plastik lutsinar mengandungi ganja dan beberapa set kunci untuk pecah rumah.

http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2010&dt=1020&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_05.htm

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...