KUALA LUMPUR – Peruncit besar Perancis, Carrefour, semalam membatalkan rancangan menjual rangkaiannya di Malaysia dan Singapura dan berjanji untuk meningkatkan penguasaan pasaran di negara-negara Asia.
Carrefour yang juga peruncit kedua terbesar dunia berkata, minggu ini ia akan melepaskan 42 rangkaiannya di Thailand dan berhasrat menjual sebanyak 23 cawangan Malaysia dan dua di Singapura.
Tetapi syarikat itu membuat keputusan untuk mengekalkan kehadirannya di Malaysia berikutan satu ‘kajian strategik’, kata Ketua Eksekutif Carrefour, Lars Olofsson dalam satu kenyataan di Malaysia
“Kami memutuskan untuk tidak menjual operasi di Malaysia dan Singapura kerana posisi pasaran dan prospek pertumbuhan yang konsisten dengan strategi kami,” katanya.
The Wall Street Journal sebelum ini melaporkan Oloffon berkata, bidaan yang dirancang sebelum ini tidak menarik tawaran yang cukup tinggi.
http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2010&dt=1119&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_10.htm
No comments:
Post a Comment