Sunday, December 5, 2010

Nasib malang penculik amatur


RUMAH yang menjadi tempat seorang mangsa culik dikurung selama tiga hari di Selayang Baru dekat Kuala Lumpur sebelum dia dibebaskan awal pagi semalam.


KUALA LUMPUR – Hasrat tiga penjenayah mencari jalan mudah mendapatkan wang sebanyak RM30,000 bagi membayar hutang ah long dengan cara menculik seorang pelajar kolej menerima padah apabila mereka diberkas dalam perangkap yang dipasang oleh polis di Rawang dekat sini awal pagi semalam.

Drama awal pagi itu bermula tiga hari lalu apabila ketiga-tiga suspek termasuk seorang wanita menculik pelajar perempuan berusia 22 tahun di hadapan rumahnya di Selayang Baru pada pukul 5.45 pagi.

Mangsa yang sedang menunggu rakan kemudian dikurung dalam sebuah rumah tidak jauh dari tempat kejadian di Selayang Baru.

Selepas melarikan mangsa, para penjenayah amatur itu menelefon keluarga pelajar itu untuk meminta wang tebusan berjumlah RM30,000 sambil menetapkan lokasi penyerahan wang di kawasan Bukit Bintang di tengah Kuala Lumpur.

Bagaimanapun, ahli keluarga pelajar itu yang tidak mempedulikan ugutan penculik supaya jangan membuat laporan polis telah bertindak membuat aduan kepada pihak berkuasa.

Serentak dengan itu, sepasukan anggota dari Ibu pejabat Polis Kontinjen (IPK) Selangor dan Ibu pejabat Polis Daerah (IPD) Gombak melancarkan Ops Scorpion dengan menunggu suspek di kawasan penyerahan wang itu dan mengekori mereka.

http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2010&dt=1205&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_01.htm

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...