Friday, February 6, 2009

Exco PKR Kedah tidak 'hilang' - Anwar

Oleh ARIFFUDDIN ISHAK


PETALING JAYA: Ketua Umum Pakatan Rakyat, Datuk Seri Anwar Ibrahim menafikan desas-desus yang mengatakan Exco Kerajaan Negeri Kedah, V. Arumugam 'hilang', sebaliknya hanya 'bercuti' untuk beberapa hari.

Beliau berkata Arumugam ada menghubunginya bagi memaklumkan mengenai statusnya ketika ini.

"YB (Yang Berhormat) Arumugam tak hilang, dia ada telefon saya," katanya dalam sidang media di ibu pejabat PKR di sini, hari ini.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bukit Selambau itu dikatakan gagal dihubungi hingga wujudnya spekulasi yang mengatakan bahawa beliau berkemungkinan akan lompat parti meninggalkan Pakatan Rakyat.

Anwar memaklumkan tindakan Arumugam menghilangkan diri adalah kerana beliau telah diugut oleh beberapa pemimpin parti politik supaya menyertai mereka.

"Beliau diugut berulang-ulang kali oleh pemimpin-pemimpin tertentu termasuk Barisan Nasional (BN) yang memaksanya supaya masuk MIC," katanya.

Anwar turut memaklumkan bahawa Arumugam telah memfailkan dua laporan polis berhubung ugutan berkenaan.

"Dia dah buat dua laporan polis, tapi oleh kerana tidak ada sebarang tindakan, beliau bersama isteri dan anaknya pergi mencari ketenangan.

"Lepas satu atau dua hari beliau baliklah, tapi dia ada telefon, tak macam orang lain yang hilang tapi tak hubungi kita langsung," katanya.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...