Thursday, May 28, 2009

'Tunggu 2 Jun ini'

Oleh Muhd Izawan Baharin



KUALA LUMPUR: “Saya tidak mahu memberi sebarang komen, tunggu 2 Jun ini,” kata penyanyi dan penceramah bebas, Akhil Hayy berhubung kontroversi rumah tangganya yang didedahkan isterinya sejak Ahad lalu.

Perkara berkenaan dimaklumkan ‘Ustaz Rock’ itu kepada pihak Astro Oasis semalam, selepas dia mengambil sikap mendiamkan diri sejak isterinya, Maizawati Zainal, 33, mendedahkan keretakan rumah tangga mereka yang didakwa berpunca daripada orang ketiga.

Pengurus Saluran Oasis, Izelan Basar, berkata sejak kontroversi itu timbul pihaknya tidak tahu di mana Akhil, 40, berada kerana penyanyi yang menampilkan imej berbeza berbanding penyanyi kontemporari itu hanya mendiamkan diri.

“Tapi dia ada hubungi pihak kami tadi (semalam) memberitahu dia tidak akan memberi komen sehingga kes rumah tangga mereka dibawa ke Mahkamah Syariah Ipoh pada 2 Jun ini,” katanya yang dihubungi, semalam.

Beliau berkata, pihaknya juga tidak dapat memberi sebarang komen kerana kes itu kini membabitkan mahkamah.

“Kami bersikap profesional, tambahan pula masalah ini hanya membabitkan soal peribadi dia (Akhil).

“Kami faham dan hormati kehendaknya, jadi biarkan perkara ini diselesaikan di mahkamah nanti,”
katanya.

Harian Metro semalam melaporkan Maizawati mengibaratkan dirinya sebagai bom jangka berhubung gosip suaminya dengan penyanyi yang terkenal dengan lagu berirama padang pasir, Waheeda atau nama sebenar, Norwahidah Abdul Wahab, 31.

Dia mengaku tidak mampu lagi menahan sabar sehingga sanggup meluahkan ‘pemberontakannya’ melalui media dengan kemunculan pertama Ahad lalu.

http://www.hmetro.com.my/Current_News/myMetro/Thursday/Setempat/20090528083320/Article/index_html

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...