Thursday, April 8, 2010

Pelajar saman kolej RM5 juta


BAPA kepada mangsa rogol, Adnan Yusof menunjukkan notis saman terhadap sebuah kolej di Kota Bharu semalam.


KOTA BHARU - Seorang pelajar sebuah kolej kejururawatan di sini menfailkan tuntutan saman lebih RM5 juta terhadap pihak pengurusan kolej Kejururawatan Masterskill kerana mendakwa cuai dan gagal dalam menjaga keselamatan dirinya semalam.

Tindakan itu dilakukan berikutan pelajar yang berusia 24 tahun itu mendakwa telah dirogol seorang lelaki yang menceroboh masuk asrama kolej berkenaan pada pukul 8.15 pagi 9 Februari lalu.

Plaintif menfailkan saman tersebut di Pejabat Pendaftar Mahkamah Tinggi di sini melalui peguamnya, Mohd. Rafizi Abdullah dan Mohd. Zubairi Salleh dari Rafizi Zubairi & Co.

Dakwanya, sebelum kejadian, mangsa dan lima rakan sebiliknya telah didatangi seorang lelaki yang bertanyakan mengenai seorang wanita sebelum keluar selepas gagal menemuinya.

Bagaimanapun selepas itu, plaintif mendakwa dia telah dirogol oleh lelaki yang sama dan bersenjatakan pisau itu ketika dia pergi ke bilik air untuk mandi.

Mangsa kini trauma serta mengalami tekanan perasaan sehingga terpaksa menangguhkan pengajian di kolej tersebut akibat malu.

http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2010&dt=0408&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_05.htm

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...