Monday, August 16, 2010

Yatim piatu pada Ramadan

2010/08/15

TELUK INTAN: Ramadan kali ini meninggalkan kenangan paling pahit buat dua beradik kerana kehilangan ibu tersayang yang mati ditetak bapa mereka sendiri dalam kejadian amuk yang berlaku ketika umat Islam lain bersiap untuk bersahur, pagi semalam.

Ketua Polis Daerah Hilir Perak, Asisten Komisioner Goh Kok Liang berkata, polis yang tiba di tempat kejadian kira-kira jam 8.30 pagi, cuba memujuk suspek menyerah diri selepas dia dilaporkan mengamuk dan menetak isterinya.


“Sebaik tiba, polis dapat melihat mangsa terbaring di ruang tamu rumahnya dan turut kelihatan kelibat dua anak mangsa yang berlumuran darah.


“Bagaimanapun, usaha polis untuk memasuki rumah dihalang suspek yang terus mengamuk dan menghayunkan parang dan pisau.


“Selepas gagal memujuk dan menenangkan suspek, polis tiada pilihan selain menembaknya dengan senjata taser yang menghasilkan renjatan elektrik bagi merebahkan suspek.

“Tetapi keadaan sebaliknya berlaku apabila suspek menjadi semakin agresif dan meluru ke arah anggota polis dan menyerang dengan parang dan pisau sebelum polis terpaksa melepaskan dua das tembakan yang mengenai suspek dan pemeriksaan mendapati suspek mati di tempat kejadian,” katanya.


Sebaik memasuki rumah suspek, polis mendapati mangsa sudah meninggal dunia akibat kecederaan parah di kepala, leher dan badan dipercayai kesan tetakan senjata tajam.

http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/YatimpiatupadaRamadan/myMA/myArticle/

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...