Saturday, October 30, 2010

Diperkosa guru tuisyen anak

Oleh Mohd Firdaus Ibrahim

KUALA LUMPUR: Walaupun dia dan anak lelakinya berusia sembilan tahun sering dipukul isteri, kasih seorang suami tetap utuh apabila mengetahui wanita itu mengalami tekanan perasaan akibat dihantui kisah silam kerana dirogol guru tuisyen anaknya di rumah mereka di Cheras, di sini.

Difahamkan, dalam kejadian pertengahan Disember tahun lalu, mangsa berusia awal 30-an itu dirogol suspek di hadapan anaknya.


Disebabkan bimbang dan malu jika perkara itu diketahui umum, selain memberi ruang kepada isterinya mencari ketenangan, mereka nekad tidak membuat laporan polis.


Namun, kesempatan itu digunakan sepenuhnya guru tuisyen durjana berusia lewat 30-an itu untuk meminta wang bagi menutup mulut, selain memaksa mangsa melayaninya di ranjang.

Akibat tidak tahan, suami mangsa berusia awal 60-an membuat laporan kira-kira jam 10 pagi di Balai Polis Salak Selatan, di sini, kelmarin, bagi membela nasib isteri dan keluarganya itu.


Menurut sumber, wanita itu akan hilang kawalan sebelum memukul anak lelaki serta suaminya jika dihubungi suspek meminta wang.

“Mangsa memukul suaminya jika tidak dapat menyediakan wang seperti diminta suspek. Malah, mangsa juga membelasah anak itu tanpa belas kasihan,” katanya.


Sumber berkata, semuanya bermula apabila mangsa membenarkan suspek masuk ke rumahnya buat kali pertama bagi mengajar anaknya itu.


“Suspek mulanya berpura-pura mengajar anak mangsa sebelum memanggil wanita itu kononnya mahu menjadikannya model untuk sesi pembelajaran berkenaan.


“Sebaik mangsa menghampirinya, guru itu mendakwa mahu menunjukkan pelajaran yang cukup berguna kepada anaknya.


“Mangsa yang tidak mengesyaki apa-apa bersetuju sebelum dirogol di depan anaknya itu,” katanya.


Katanya, lelaki itu kemudian mengugut mendedahkan perkara itu kepada orang ramai dan suami mangsa.


“Mangsa yang bimbang dimalukan akur dan sejak itu sering diugut,” katanya.


Katanya, sejak itu mangsa tertekan dan melepaskan tekanan itu kepada suami dan anaknya itu. “Mangsa memberitahu suaminya mengenai kejadian hitam menimpanya itu selain meminta perkara itu dirahsiakan kerana malu jika diketahui umum.


“Suami mangsa yang terlalu sayang dan simpati terpaksa akur sehinggalah isterinya itu teruk membelasah anak mereka selepas diganggu suspek,” katanya.

http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/Diperkosagurutuisyenanak/Article/index_html

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...