Saturday, October 30, 2010

Mangsa warga asing

Oleh Raja Noraina Raja Rahim

KUALA LUMPUR: Pendarahan dalam perut akibat ditendang atau dipukul dengan benda tumpul dikenal pasti menjadi punca kematian seorang wanita yang ditemui dalam sebuah beg pakaian berwarna hitam dengan tubuh dan kakinya dilipat bersama-sama sejumlah pakaian di belakang sebuah bengkel kereta di Ukay Perdana, di Hulu Klang, petang kelmarin.

Malah, pemeriksaan awal juga mendapati mangsa bukan warga tempatan berdasarkan ketiadaan kesan suntikan BCG pada bahunya dan mayat mangsa turut disahkan tiada tanda dibunuh menggunakan sebarang senjata.


Difahamkan, mangsa dipercayai berusia lingkungan 20-an dan bukan remaja seperti didakwa sebelum ini.


Ketua Polis Ampang, Asisten Komisioner Abdul Jalil Hassan berkata, kedua-dua mata mangsa juga lebam dipercayai ditumbuk dan ditendang.

“Hasil pemeriksaan bedah siasat mengesahkan mangsa mati akibat pendarahan dalam perut. Pemeriksaan juga akan dijalankan bagi memastikan sama ada mangsa turut dirogol sebelum dibunuh.


“Motif mangsa dibunuh juga belum dapat dikenal pasti. Kes ini masih dalam siasatan dan kita (polis) sedang berusaha mencari suspek dan individu yang boleh membantu siasatan berhubung kejadian itu.

“Polis juga sedang menyiasat dan mengesan nombor telefon yang ditemui bersama mangsa,” katanya. Penemuan satu nombor telefon dan nama seorang lelaki bersama-sama mangsa adalah satu-satunya petunjuk yang ada bagi mengenal pasti identiti sebenar mangsa.


Difahamkan, nombor telefon dan nama berkenaan milik seorang lelaki dipercayai warga Indonesia.


Akhbar ini semalam melaporkan mayat seorang remaja perempuan dipercayai dibunuh ditemui dalam beg pakaian berwarna hitam dengan tubuh dan kakinya dilipat bersama-sama sejumlah pakaian.


Beg berisi mayat itu ditemui pekerja bengkel berhampiran kawasan semak di tepi parit tidak jauh dari tanah rezab Jabatan Bomba dan Penyelamat di Jalan Ukay Perdana, Hulu Klang, kira-kira jam 3.30 petang.


Kejadian menyayat hati itu hampir mengulangi insiden sama pada 17 September 2007 lalu apabila mayat Nurin Jazlin Jazimin, 8, turut ditemui mati dibunuh dalam beg pakaian sebelum dibuang di Petaling Jaya.

http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/Mangsawargaasing/Article/index_html

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...