Thursday, October 14, 2010

Pemilik blog disoal siasat SKMM

2010/10/14

CYBERJAYA: Pemilik blog, “Rocky’s Bru”, Datuk Ahirudin Attan disoal siasat lebih satu jam oleh Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) berhubung artikel yang bertajuk ‘Who gets Santa Rais’ RM1 billion handout?’ yang disiarkan menerusi blognya, baru-baru ini.

Artikel berkenaan mengaitkan anak lelaki Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr Rais Yatim yang mempunyai kepentingan mengenai geran berjumlah RM1 bilion di bawah kementerian berkenaan bagi projek menaik taraf akses jalur lebar di seluruh negara.


Siasatan itu dilakukan berikutan tindakan Rais yang membuat aduan di Balai Polis Dang Wangi, Kuala Lumpur, kelmarin, terhadap tiga blog, iaitu Rocky Bru, Taikors and Taikuns dan bigdotcom yang didakwa menyiarkan artikel berkenaan.


Ahirudin adalah Penasihat Editorial Kumpulan Redberry Media yang memiliki akhbar The Malay Mail, Malaysian Reserve dan Bernama TV tiba di Ibu Pejabat SKMM, di sini kira-kira jam 11.30 pagi sebelum keluar kira-kira satu jam selepas itu.


http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/PemilikblogdisoalsiasatSKMM/Article

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...