Friday, November 5, 2010

Kasanova Nigeria dipenjara


Khairun Azhan (kiri) dan Samuel dibawa keluar dari Mahkamah Tinggi Shah Alam semalam.


SHAH ALAM - Seorang kasanova Nigeria yang sanggup mengurung seorang wanita Filipina dan mencederakan mangsa menerima balasan di Mahkamah Tinggi di sini semalam selepas dia dijatuhi hukuman penjara tiga tahun.

Dia yang merupakan pelajar kolej swasta di negara ini memperdayakan mangsa yang berusia 45 tahun selepas menaburkan janji untuk mengahwininya selepas berhubungan di Internet.

Janji-janji cinta kasanova yang menyamar sebagai seorang duda bangsa Amerika Syarikat itu telah mendorong mangsa datang ke Malaysia dari Filipina.

Namun impian wanita itu untuk dikahwini lelaki kasanova itu berakhir dengan mimpi ngeri apabila dia dikurung di sebuah rumah di Petaling Jaya.

Tertuduh, Oparaugo Uchenna Samuel, 27, dijatuhi hukuman penjara tiga tahun selepas dia mengaku bersalah melakukan jenayah itu pada Disember tahun lalu.

Di mahkamah sama, teman wanita Samuel yang merupakan rakyat tempatan, Nurrul Atika Baharuddin, 21, dan rakan pasangan itu, Khairun Azhan Mohammed Aziddin, 25, pula dijatuhi hukuman penjara enam bulan.

Nurrul Atika dan Khairun Azhan dijatuhi hukuman itu setelah mereka mengaku bersalah tidak melaporkan perbuatan Samuel.

http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2010&dt=1105&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_04.htm

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...