Sunday, December 19, 2010

Waris saka keluarga

KUALA LUMPUR: Nafsu buas Ramli, 26, yang hanya ghairah bersama isteri dengan perlakuan seks ganas dan pelik boleh dianggap sebagai satu penyeksaan terhadap pasangannya.

Menurut Pengasas Pusat Rawatan Islam Darul Ruqiyyah, Ustaz Mohd Suhaimi Rozali, apa yang dilakukan Ramli terhadap isterinya itu tidak mustahil disebabkan keturunan atau saka yang diwarisi daripada keluarga.


Suhami berkata, jika suami berkelakuan demikian ia boleh dikategorikan sebagai sakit jiwa dan wajar mendapatkan rawatan bagi mengubah sikap buas lelaki berkenaan ketika melakukan hubungan seks. “Ia boleh dianggap melayan isteri seperti binatang, dan perbuatan begini ditegah sama sekali dalam Islam kerana membuatkan pasangan mereka terseksa.

“Dalam hal begini jiwa mereka perlu dirawat, supaya mereka (suami) boleh bersikap waras untuk memberi layanan yang wajar kepada isteri mereka, selain ingin mendapatkan keghairahan semata-mata,” katanya.


Daripada pengalaman Suhaimi, punca suami yang gemar melakukan seks ganas begini boleh dikategorikan kepada tiga iaitu disebabkan nafsu semata-mata, jiwa mereka dan gangguan daripada sihir atau saka. Katanya, apa yang menjadi masalah jika ia membabitkan dorongan nafsu kerana tiada ubat dapat merawatnya melainkan lelaki itu sendiri mahu berubah.


“Masalah ini menjadi sukar memandangkan ia akan membuat lelaki berkenaan ketagih, malah jika dibiarkan mungkin mereka akan bertindak lebih ganas daripada sebelumnya. “Ada kala juga suami tidak sedar apa yang dia lakukan itu sebenarnya satu penyeksaan buat pasangan mereka, dalam hal ini isteri tadi boleh mengambil tindakan kerana mereka berhak,” katanya.

Bagi Suhaimi, cara terbaik menangani masalah ini, selain mendapatkan rawatan secara Islam, pegangan agama dan iman juga perlu dikukuhkan. “Cari panduan agama untuk mendapat manfaat dan berkat daripada hubungan suami isteri, bukannya didorong dengan keghairahan serta nafsu.


“Ini tidak, ada yang sanggup menggunakan sihir dan ubat-ubatan untuk melakukan hubungan kelamin bersama isteri, kononnya untuk dapat bertahan lama dan mendapat kepuasan. Itu cara yang tidak betul,” katanya.

http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/Warissakakeluarga/Article/index_html

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...