Wednesday, January 12, 2011

Anak bertindak agresif

KUALA LUMPUR: “Sehingga kini usaha saya untuk mengeluarkan anak saya daripada menjadi pengikut wanita itu gagal kerana dia begitu agresif dengan menyerang saya di rumah selepas saya melarang anak saya mengikutnya.”

Demikian kata wanita yang mahu dikenali Maimunah, ibu kepada seorang pemuda berusia 20-an yang menjadi anggota jemaah atau pengikut Ibu.


Maimunah, berkata, anaknya, Ashraf, memberitahu dia bekerja bersama seorang bomoh wanita yang handal dalam kerja menarik emas sambil mendalami ilmu agama.

“Bila saya halang anak saya daripada menyertai kumpulan itu, wanita berkenaan menyerang saya di rumah. Dia mengugut dan mengancam keselamatan kami sekeluarga,” katanya.


Maimunah berkata, dia bimbang anaknya terjebak dengan aktiviti khurafat dan terpesong daripada ajaran Islam jika terus menjadi pengikut wanita itu.


“Ini kerana saya difahamkan, wanita itu membawa anak saya melawat ke tanah perkuburan lama untuk menghantar minyak mawar kepada ‘jin’ kubur yang kononnya tahu lokasi emas tertanam,” katanya.

Sementara itu, Presiden Pertubuhan Kebajikan Sahabat Insan dan Iman Malaysia (Sidim), Mohamed Hanafiah Abdul Malek berkata aktiviti ‘tarik emas’ atau ‘tarik duit’ dari alam ghaib sebenarnya satu perbuatan mustahil.

http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/Anakbertindakagresif/Article/index_html

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...