Saturday, April 2, 2011

Dua Muka Dikesan Pada Kamera Tersembunyi - Abdul Khalid

Jumaat April 1, 2011

SHAH ALAM: Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim pada Khamis mendedahkan bahawa dua wajah dikesan dalam rakaman kamera tersembunyi yang diletakkan di pejabatnya Ogos lalu.

Beliau berkata rakaman yang diperiksa oleh seorang penyiasat persendirian dan staf kerajaan negeri menunjukkan dua orang itu sedang menukar bateri kamera.

"Ketika memeriksa rakaman dengan lebih teliti, perakam suara yang dibina dalam kamera itu mendedahkan nama lelaki yang disebut 'Fais'," katanya kepada wartawan selepas menghadiri sidang dewan negeri di sini, Khamis.

Abdul Khalid bagaimanapun berkata beliau masih perlu melihat rakaman itu tetapi mahu memberikan penyiasat itu masa yang secukupnya untuk menyiapkan siasatan.

Beliau berkata laporan polis tidak akan dibuat ketika ini oleh kerana kerajaan negeri ingin menyiasat insiden itu terlebih dulu.

Pada Ogos 2010, Menteri Besar mendedahkan bahawa sebuah kamera ditemui tersembunyi di pejabatnya yang merakam aktivitinya.

Beliau berkata beliau mengesan kamera Fuji itu pada belebas di balik tirai di pejabatnya bila baterinya lemah dan beliau mendengar suatu bunyi.

Mengulas isu lain, Abdul Khalid menolak dakwaan pembangkang bahawa pendapatan negeri mengalami defisit.

Beliau berkata Selangor telah mencapai lebihan RM124.2 juta tahun lalu berbanding RM65.9 juta pada tahun 2009.

Abdul Khalid, yang juga Adun Ijok, berkata jabatan kewangan negeri Selangor melaporkan bahawa akaun pendapatan diumumkan pada akhir tahun sebaliknya menunjukkan bahawa Selangor mengutip RM732.2 juta tahun lalu berbanding RM608.1 juta pada 2009, meningkat sebanyak 24.3 peratus.

Adun Sungai Burong Syamsuddin Mohd Lias membidas kerajaan negeri kerana penurunan 26.3 peratus kutipan hasil kepada RM1.3 bilion tahun lalu dari RM1.764 bilion pada 2009. -BERNAMA


http://mstar.com.my/berita/jenayah/cerita.asp?file=/2011/4/1/mstar_jenayah/20110401120234&sec=mstar_jenayah

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...