Thursday, September 18, 2008

Royalti - Belum Ada Tarikh Muktamad


Ditulis oleh Wartawan Buletin
Thursday, 18 September 2008


Kuala Terengganu – Menteri Besar, Dato’ Ahmad Said berkata tarikh sebenar kerajaan negeri akan memperoleh wang royalti itu belum dapat diumumkan walaupun sebelum ini beliau berkata ia akan dibayar pada bulan ini.

"Saya akan beritahu bila sampai masanya. Kita ada sedikit masalah teknikal yang kini dalam proses untuk diselesaikan," kata Ahmad yang dipetik Bernama hari ini

Perbincangan antara tiga pegawai tertinggi Kerajaan Negeri dengan Kementerian Kewangan semalam gagal menyelesaikan beberapa masalah teknikal mengenai tuntutan wang royalti minyak negeri ini.

Ahmad Said berkata dalam pertemuan itu semalam, kerajaan Terengganu diketuai Setiausaha Kerajaan Negeri Datuk Mokhtar Nong, Pegawai Kewangan Negeri Datuk Mazlan Ngah dan Penasihat Undang-undang Negeri Mohamed Sekeri Mamat.

Masalah teknikal agak sukar diselesaikan kerana sebelum ini Ahmad menyebut beliau sendiri tidak tahu berapa perbelanjaan yang telah digunakan dan baki royalti yang bakal diserahkan kepada kerajaan negeri.

"Perjumpaan itu (semalam) adalah bagi menyelesaikan beberapa masalah teknikal termasuk mendapatkan maklumat mengenai perbelanjaan melalui projek yang dilaksanakan serta baki yang ada," katanya kepada pemberita selepas merasmikan majlis khatam Program Pintar al-Quran Kanak-Kanak Tadika peringkat negeri di Stadium Tertutup, Kompleks Sukan Negeri, Gong Badak dekat sini hari semalam (Rabu).


http://buletinonline.net/

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...