Sunday, November 23, 2008

Anggap ibu bapa kafir


Oleh MAZLINA ABDUL MAJID
mazlina@kosmo.com.my




REMY (kiri) dan Adlin ketika bercakap kepada Kosmo! dalam satu pertemuan di Kuala Lumpur semalam.

--------------------------------------------------------------------------------

KUALA LUMPUR - Sesiapa yang tidak menjadi pengikut Ajaran MLM kesemuanya dianggap kafir termasuk ibu bapa dan adik- beradik sendiri.

Tidak cukup dengan itu, sesiapa yang tidak menjadi pengikut mereka juga tidak layak meraikan Hari Raya dan menganggap korban haiwan ternakan sempena Hari Raya Korban sesuatu yang sia-sia.

Itu antara yang diajar oleh pentilawah (penceramah) Ajaran MLM seperti didakwa bekas pengikutnya, Remy, 20-an.

"Menurut mereka, daripada menyembelih korban baik wang itu disumbang untuk dana pembentukan kerajaan Islam yang baru,'' ujarnya kepada Kosmo! di sini semalam.


--------------------------------------------------------------------------------

Menurutnya lagi, selain itu, para pengikut juga diminta mengganggap setiap pentilawah sebagai nabi dan jangan sesekali mengingkari arahannya.

"Sememangnya pentilawah memang petah berkata-kata dan bijak memanipulasi tafsiran ayat al-Quran jika ada perkara yang kami bantah.

"Sebagai umat Islam, sudah pastinya apabila disebut tentang apa juga yang terdapat dalam al-Quran, pastinya tiada apa yang boleh dipersoalkan,"
akui Remy.

Menurutnya, pentilawah ajaran sesat itu biasanya menyalahgunakan maksud ayat-ayat al-Quran tertentu sebagai senjata 'meracuni' fikiran ahli-ahlinya.

"Sebagai contoh, kerajaan Islam tulen yang hendak dibina oleh 'Ajaran MLM' pada 2015 juga akan dikaitkan sebab perlu adanya kerajaan itu dengan petikan ayat al-Quran begitu juga perlunya 'berhijrah' ke sana," katanya.


--------------------------------------------------------------------------------


Sebelum ini, Kosmo! mendedahkan Ajaran MLM mewajibkan pelaburan sejumlah wang bagi membayar yuran kelas tilawah serta bayaran bagi beberapa siri perjumpaan seperti Aqabah juga diyakinkan dengan tafsiran al-Quran.

http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2008&dt=1122&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_01.htm

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...