Sunday, November 23, 2008

Berjalan lima kilometer - Mahu mengadu tidak tahan didera ibu tiri


MUHAMAD RIDZUAN menunjukkan kesan lebam pada pahanya di Hospital Ampang semalam.

--------------------------------------------------------------------------------


AMDITA

--------------------------------------------------------------------------------

AMPANG JAYA - Seorang kanak-kanak tahun empat sebuah sekolah rendah bertindak nekad dengan berjalan sejauh lima kilometer semata-mata untuk mengadu dia didera ibu tirinya di Pandan Indah di sini kelmarin.

Tujuannya ialah untuk pergi ke rumah ibu saudaranya di Lembah Maju selepas tidak tahan menjadi mangsa dera wanita tersebut yang didakwa telah berlarutan sejak beberapa bulan lalu.

Difahamkan, Muhamad Ridzuan Amir, 10, akan dicubit, diketuk dengan senduk dan dipukul dengan tangan hanya kerana kesalahan kecil seperti lambat makan dan tersalah membaca ketika mengaji.

Ibu saudaranya, Amdita @ Tinah Kaling, 29, memberitahu, dia yang sedang membuat kerja rumah ketika itu terkejut sebaik melihat Muhamad Ridzuan terpacul di depan rumahnya pukul 10.30 pagi.

"Ketika saya hendak bertanya kepada dia, saya telah menarik tangannya dan dia memberitahu jangan berbuat demikian kerana sakit.

"Saya tanya kenapa tetapi dia tidak mahu cakap kerana takut dan apabila diperiksa, saya dapati ada kesan lebam begitu juga pada kedua-dua belah pahanya,''
katanya ketika ditemui di sini semalam.

Tambahnya, selepas didesak, barulah Muhamad Ridzuan hendak bercerita.

Menurut Amdita, dia kemudiannya telah membawa kanak-kanak itu ke Balai Polis Ampang untuk membuat laporan pukul 12.15 tengah hari sebelum dirujuk ke Hospital Ampang.

http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2008&dt=1123&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_02.htm

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...