Sunday, November 23, 2008

Cemerlang ketika ibu bapa bercerai


ENA diberi kucupan tahniah oleh ibu bapanya pada Konvokesyen UiTM Shah Alam semalam.

--------------------------------------------------------------------------------

SHAH ALAM - Tekanan paling besar yang pernah dihadapi Ena Suhaila Abas adalah penceraian kedua ibu bapanya setahun lalu.

Lebih teruk apabila ia berlaku di saat-saat gadis berusia 22 tahun itu menghadapi peperiksaan akhir semester bermula sekitar Julai tahun lalu.

Menurut Ena Suhaila, walaupun menangis seharian memikirkan nasib keluarganya dia tetap menggagahkan diri mengulangkaji pelajaran sebagai persediaan menghadapi peperiksaan.

"Selepas mendapat berita ayah dan mak nak berpisah, saya terus menangis tak henti-henti seharian di depan buku. Ketika menangis saya cuba tenangkan diri dan fikir dalam-dalam bahawa tangisan tak akan satukan mereka semula dan tekad untuk lupakan itu semua buat sementara waktu," katanya ketika ditemui di sini semalam.

Anak keempat daripada tujuh beradik itu memberitahu, hasil ketabahan akhirnya berjaya mengekalkan keputusan cemerlang dengan memperoleh Anugerah Dekan pada setiap peperiksaan akhir sepanjang tiga tahun pengajian di Universiti Teknologi Mara (UiTM).

Ena Suhaila yang memperoleh CGPA 3.72. memberitahu, keputusan cemerlang tersebut melayakkannya menerima Anugerah Naib Canselor pada hari ketiga Konvokesyen UiTM Ke-69 di sini semalam.

Dia menerima Ijazah Sarjana Muda Pentadbiran Perniagaan dengan Kepujian (Pemasaran).

http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2008&dt=1123&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_04.htm

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...