Thursday, April 22, 2010

Lelaki dicekup jual barangan masjid, surau

2010/04/21

PORT DICKSON: Kegiatan tidak bertanggungjawab seorang pemuda yang bergiat aktif mencuri barangan di beberapa surau dan masjid di sekitar daerah ini sejak enam bulan lalu berakhir, apabila dia dicekup polis di Taman Orkid di sini, Khamis minggu lalu.

Difahamkan, suspek berusia 21 tahun dari Johor itu turut menjadikan tempat ibadat berkenaan sebagai ‘rumah sementara’ kerana mengalami masalah dengan keluarganya.


Bagaimanapun, perbuatannya terbongkar ketika sedang berurusan untuk menjual hasil barangan curi di sebuah kedai barangan elektrik di kawasan itu dan diberkas polis.


Ketua Polis Daerah Port Dickson, Superintendan K Baljeet Singh berkata, hasil penahanan suspek, polis menemui beberapa barangan curi antaranya empat alat pembesar suara, sebuah pemain cakera padat digital (DVD) dan sebuah motosikal Yamaha Lagenda yang keseluruhannya dianggarkan bernilai kira-kira RM20,000.


“Siasatan mendapati suspek turut memalsukan MyKad dengan menampal kad pengenalan yang dicurinya beralamat di Nilai, Negeri Sembilan.


“Selain kes curi di surau dan masjid di daerah ini, suspek turut didapati terbabit beberapa kes curi di tiga kawasan lain iaitu di Salak Tinggi, Sepang, Tanjung Kling, Melaka dan Muar, Johor, sejak beberapa bulan lalu,”
katanya pada sidang media di sini, semalam.

http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/Lelakidicekupjualbaranganmasjid_surau/Article

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...