Thursday, June 10, 2010

Isteri lari ikut kekasih

Oleh Arifin Salleh

2010/06/10

MASJID TANAH: “Saya ada di Bahau (Negeri Sembilan), bagi Along (anak sulung) motor,” Itu pesanan terakhir khidmat pesanan ringkas (SMS) dikirim seorang isteri yang tergamak meninggalkan suami kerana mengikut kekasihnya.

Ibu kepada empat anak berusia 12 hingga 21 tahun itu, Fauziyah Yahya, 42, dipercayai bersama teman lelaki seorang warga Bangladesh yang dikenali di tempat kerjanya sejak beberapa tahun lalu sebelum ke Kuala Lumpur untuk dibawa ke negara asal kekasihnya itu.


Kejadian itu disedari suaminya, Abdul Gamal M Salleh, 45, yang juga pemastautin tetap apabila mendapati wanita terbabit tiada di rumah kira-kira jam 12 tengah hari pada 27 Mac lalu sebelum menemui resit pembaharuan pasport antarabangsa miliknya isterinya.


Abdul Gamal berkata, dia berasa hairan dengan tindakan isterinya meninggalkan dirinya dan anak mereka sedangkan sebelum ini tiada sebarang persengketaan antara mereka.


Menurutnya, lebih mengejutkan apabila dia turut menemui sekeping gambar warga Bangladesh berusia 30-an itu sedang memeluk isterinya ketika menggeledah barang peribadi milik isterinya.


“Semua barang kemas milik isteri saya turut dibawa bersama termasuk buku simpanan milik bersama seperti buku akaun Maybank, buku akaun Bank Simpanan Nasional serta kad mesin juruwang automatik dan buku akaun Amanah Saham Nasional.


“Isteri saya pernah bekerja di sebuah kilang memproses ayam di Kawasan Perindustrian Pengkalan Balak dan dipercayai sudah lama mengenali teman lelakinya itu yang juga bekerja sebagai operator di tempat sama.


“Isteri saya sanggup tipu kerja lebih masa kerana hendak bersama kekasihnya tanpa sedar gelagat diperhatikan rakan-rakan sekerja,” katanya.

http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/Isterilariikutkekasih/Article

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...