Monday, August 23, 2010

Nyaris diculik depan sekolah


DUA orang murid nyaris menjadi mangsa culik ketika menunggu ahli keluarga mereka di depan sekolah ini di Teluk Intan kelmarin.


TELUK INTAN – Tindakan bijak dua orang murid sebuah Sekolah Jenis Kebangsaan Cina (SJKC) di sini yang memaklumkan kepada pihak pengurusan selepas curiga dengan dakwaan seorang lelaki mengatakan datuk salah seorang daripada mereka terlibat kemalangan dapat menyelamatkan kanak-kanak tersebut daripada diculik.

Kejadian pukul 4 petang kelmarin itu berlaku ketika kanak-kanak perempuan berusia 11 dan 12 tahun tersebut didatangi seorang lelaki dengan menaiki sebuah kenderaan ketika mereka sedang menunggu ahli keluarga masing-masing untuk pulang.

Ketua Polis Daerah Teluk Intan, Asisten Komisioner Goh Kok Liang berkata, ketika itu kanak-kanak tersebut berada di pekarangan sekolah dengan suspek terus datang dengan wajah cemas mengatakan datuk salah seorang mereka terlibat kemalangan berdekatan sekolah.

“Suspek mengatakan yang dia sanggup membawa kanak-kanak itu ke hospital untuk menemani datuk mereka hingga membuatkan salah seorang mangsa mempercayainya.

“Bagaimanapun, selepas berfikir sejenak, rakannya telah mencadangkan supaya hal itu dimaklumkan kepada pihak pengurusan sekolah dan mereka kemudian telah menemui seorang guru di pejabat,” katanya kepada pemberita di sini semalam.

http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2010&dt=0823&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_03.htm

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...