Monday, October 11, 2010

Bas dipandu laju terbabas

2010/10/11

SEREMBAN: Bas ekspres dari Melaka ke Kuala Lumpur yang terbabit kemalangan meragut 12 nyawa di Kilometer 223 Lebuhraya Utara-Selatan (Plus), petang semalam dikatakan dipandu laju sebelum hilang kawalan dan terbabas ke lorong bertentangan.

Penumpang bas itu, Nur Najlaa Aqilah Mohd Ghazali, 19, berkata, sebelum kejadian dia tidur, namun terjaga apabila terasa terhoyung-hayang akibat bas dipandu laju sebelum hilang kawalan.


“Dalam sekelip mata, bas berpusing, terbalik dan menghempap sebuah kereta Perodua Myvi. Sejurus kemudian kami dilanggar pula oleh sebuah bas lain dari arah belakang,” katanya yang ditemui di wad kecemasan Hospital Tuanku Jaafar Seremban (HJTS) di sini, malam tadi.


Nur Najlaa yang cedera ringan di kepala dan tangan, berkata selepas itu dia tidak sedarkan diri dan hanya sedar semula apabila berada di wad kecemasan HTJS.


Sementara itu, seorang jurucakap HTJS berkata sehingga jam 11.30 malam tadi, seramai 24 mangsa yang cedera dibawa ke hospital itu, termasuk seorang pelancong lelaki dari Jepun.


http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/Basdipandulajuterbabas/Article

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...