Friday, October 24, 2008

Jatuh sebelum meninggal


Oleh Mohd Nasif Badruddin
mnasif@hmetro.com.my






AMPANG: “Tidak sampai 10 saat pun saya tinggalkan bapa, bila datang balik, saya tengok dia pengsan selepas terjatuh dari kerusi yang didudukinya. Saya cuba memberikan bantuan pernafasan, tetapi tidak berjaya dan terus membawanya ke hospital,” kata Alif Asyraf Syafiq, 18, anak sulung Allahyarham Abdul Samad Mian.

Bekas pemian gitar kumpulan rock terkenal, Lefthanded yang berusia 45 tahun itu meninggal dunia selepas terjatuh di pejabatnya di Taman Cahaya di sini, kira-kira jam 12.40 tengah hari semalam.

Menurut Syafiq, melihatkan arwah bapanya yang tidak sedarkan diri, dia segera membawanya ke Hospital Ampang tetapi arwah menghembuskan nafas terakhir ketika dalam perjalanan.

Samad disahkan meninggal dunia oleh doktor pada jam 1.05 tengah hari dan hasil bedah siasat mendapati kematiannya berpunca daripada masalah jantung.


Jenazah Allahyarham kemudian dibawa ke Masjid Jami’il Huda, Hulu Langat, untuk disembahyangkan dan dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Batu 13, Hulu Langat, kira-kira jam 9.30 malam.


“Arwah tidak menunjukkan sebarang petanda pelik. Pada sebelah pagi, kami minum dan berbual seperti biasa sehinggalah dia terjatuh secara tiba-tiba. Arwah sebelum ini sihat seperti biasa dan tidak pernah menghidap sebarang penyakit,” katanya ketika ditemui di Hospital Ampang, semalam.

Allahyarham yang dilahirkan pada 26 September 1963 di Johor Bahru, Johor, meninggalkan seorang balu, Norliza Sumairi, 41, serta tiga lagi cahaya mata selain Syafiq iaitu Amad Ayunda Syaqim, 17, Alis Suhayana, 15, dan Amad Syafry, 6.

http://www.hmetro.com.my/24102008

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...