Wednesday, September 15, 2010

Kes bunuh Sosilawati: Rampas tujuh komputer

2010/09/15

BANTING: Polis mengambil tujuh komputer peribadi kepunyaan suspek utama kes bunuh, bakar Datuk Sosilawati di pejabat miliknya di Bandar Banting, di sini, kira-kira jam 11 pagi, semalam.

Polis dilihat hadir bersama seorang suspek dipercayai peguam yang juga suspek utama kes bunuh Sosilawati di pejabat berkenaan.

Selepas lebih satu jam berada di firma milik suspek, polis dilihat membawa keluar peralatan seperti komputer dan beberapa dokumen sebelum membawa keluar suspek dari pejabat itu kira-kira pukul 12.30 tengah hari.


Laporan sebelum ini menyebut, firma guaman berkenaan lokasi terakhir semua mangsa dilihat sebelum dibunuh dan dibakar di ladang milik suspek dan abunya dibuang ke sungai berhampiran.


Firma itu difahamkan menjadi lokasi urus niaga suspek dan mangsa.


Sementara itu, lokasi pembunuhan dipenuhi Unit Forensik dari jam 11 pagi diiringi beberapa pegawai dari Bahagian Siasatan Jenayah Berat (D9) Bukit Aman, Kuala Lumpur yang mengawal kawasan berkenaan.


Hampir 10 kereta termasuk kenderaan forensik dilihat memasuki kawasan lokasi utama pembunuhan dipercayai mencari bukti lain yang mungkin ada hubung kait dengan kes pembunuhan.


Sekitar jam 2 petang semalam juga tiga kenderaan polis dilihat memasuki kawasan berkenaan dan dipercayai membawa suspek utama.


Menurut sumber, polis dipercayai giat mencari bukti kukuh di lokasi kejadian bagi membuktikan mayat dibakar adalah mayat jutawan kosmetik berkenaan bersama tiga lagi mangsa.

http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/Rampastujuhkomputer/Article

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...