Saturday, November 20, 2010

Media dilarang siar siasatan SPRM

Nov 19, 10 5:39pm

Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) meminta kerjasama pihak media supaya tidak menyiarkan berita mengenai siasatan kes yang sedang dijalankan.

NONEKetua Pesuruhjaya SPRM, Datuk Seri Abu Kassim Mohamed berkata, pada masa ini terdapat banyak media berita yang melapor dan memaparkan siasatan yang sedang dijalankan SPRM.

"Saya memahami kehendak para media dalam perkara ini tetapi walau bagaimana pun saya berharap pihak media juga memahami kerja SPRM.

"Ini adalah kerana kejayaan kita menyiasat sesuatu kes bergantung kepada kerahsiaan yang mana kita boleh mendapat keterangan-keterangan yang baik apabila tindak-tanduk kita tidak diketahui umum."

"Jadi hebahan kepada siasatan bagi saya tidak wajar dan tidak tepat masanya...malah yang disiasat pun belum tentu kita tahu apa yang akan terjadi ke atas "mereka".

"Ia bergantung kepada keterangan yang diberi," katanya kepada pemberita selepas menandatangani MOA (Memorandum Persetujuan) Program Sarjana Sains Sosial (Pengajian Rasuah) dengan Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) di Kuala Lumpur hari ini.

- Bernama

http://malaysiakini.com/news/148645

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...