Monday, February 28, 2011

Dua wanita jadi mangsa ragut

28/02/2011 5:55pm

KUANTAN – Dua wanita menjadi mangsa ragut dalam masa selang 10 minit di dua kawasan perumahan di Bentong ketika masing-masing membuka pintu pagar rumah.

Pegawai Turus Urus Setia Jabatan Siasatan Jenayah Negeri ASP Noor Asyikin Shamsuri berkata kejadian pertama berlaku kira-kira 10.30 pagi membabitkan seorang guru berusia 56 tahun yang baru pulang ke rumahnya.

Wanita itu diragut ketika mahu masuk semula ke dalam keretanya selepas membuka pintu pagar rumah di mana secara tiba-tiba seorang lelaki yang memakai topi keledar meluru ke arahnya dan menarik rantai di lehernya, katanya.

Katanya mangsa tidak sempat berbuat apa-apa kerana terkejut dan hanya mampu melihat suspek dan rakannya melarikan diri dengan sebuah motosikal bersama rantainya bernilai RM3,000.

Kejadian kedua pula, katanya berlaku kira-kira 10 minit kemudian apabila seorang jururawat berusia 55 tahun diragut ketika membuka pintu pagar rumahnya di Taman KSM, Bentong.

"Mangsa juga dihampiri dua lelaki bermotosikal dan memakai topi keledar yang bertindak meragut rantai leher bernilai RM15,000,” katanya.

Beliau berkata polis percaya kedua-dua kes dipercayai dilakukan oleh suspek yang sama. - Bernama

http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2011&dt=0228&pub=Kosmo&sec=Terkini&pg=bt_06.htm

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...