Tuesday, September 30, 2008

'Fatin, pulanglah sambut Hari Raya dengan mak'


ZAINAB menunjukkan gambar Fatin yang dirakamkan dalam telefon bimbitnya
di Durian Tunggal, Melaka semalam.

-------------------------------------------------------------------

ALOR GAJAH - "Pulanglah Fatin. Mari sambut hari raya bersama-sama emak."

Demikian rintihan Zainab Harun, 35, ibu kepada Fatin Nazirah Mohd. Sufian, 14, yang hilang selepas keluar dari rumah di Taman Desa Idaman, Durian Tunggal di sini pada 8 September lalu.

Menurut beliau, pada hari kejadian, Fatin telah pergi ke pusat permainan siber berhampiran bersama seorang lagi rakannya yang hanya dikenali sebagai Ika dan tidak pulang hingga kini.

"Sejak itu, saya menangis setiap hari terkenangkan Fatin sehingga tiada lagi air mata," katanya ketika ditemui Kosmo! di sini semalam.

Zainab yang merupakan ibu tunggal memberitahu, Fatin pernah tidak pulang ke rumah sebelum ini namun akan pulang semula selepas dua atau tiga hari.

Risau mengenai keselamatan anak sulung daripada dua beradik itu, Zainab melaporkan kejadian itu kepada polis seminggu selepas kehilangan Fatin.

Mengenai punca Fatin menghilangkan diri, Zainab berkata, Fatin mungkin marah kepadanya setelah dirotan pada malam sehari sebelum kejadian.

"Saya rotan kerana dia tidak mahu mengikut saya ke surau menunaikan solat Tarawih, sebaliknya lebih gemar ke pusat permainan siber," katanya.

Menurutnya, ketika berada di rumah, Fatin juga kurang berinteraksi bersamanya dan banyak menghabiskan masa di dalam bilik.

Ujarnya, sejak kehilangan berkenaan, beliau berusaha mengesan anaknya itu di rumah saudara-mara selain pergi ke bandar Melaka dan Port Dickson, Negeri Sembilan tetapi gagal.

Sehubungan itu, Zainab menyeru sesiapa yang mempunyai maklumat tentang Fatin supaya menghubunginya di talian 0166466145 atau balai-balai polis berhampiran.

http://www.kosmo.com.my/30092008

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...