Friday, August 27, 2010

Terkilan sikap abang ipar

2010/08/27

KUALA KRAI: “Saya terkilan mengapa abang ipar perlu babitkan masalahnya dengan ayah. Kalau dia ingin berubah, tidak perlu timbulkan kekeliruan sehingga mengaibkan dirinya,” kata Nor Aini Kassim, 21, ibu saudara sembilan beradik yang ditinggalkan ibu bapa mereka sejak setahun lalu.

Pelajar Diploma Prasekolah di Kolej Uniti, Seremban, Negeri Sembilan, itu berkata dia terkilan dengan sikap abang iparnya kerana seolah-olah menuduh bapanya, Kassim Mat Diah, 55, punca dia meninggalkan anak-anak.


“Hanya kami sekeluarga mengetahui perkara sebenar dan persoalannya mengapa perlu membabitkan ayah dalam masalahnya, sedangkan ayah yang memikul tanggungjawab membesarkan sembilan anak mereka.


“Di saat ayah bersedia memaafkannya, dia pula cuba mengaitkan ayah dalam masalahnya. Saya percaya, besar di lubuk hati ayah ingin melihat dia berubah dan menjaga anak-anaknya dengan sempurna,”
katanya ketika ditemui di Kampung Tengah di sini, semalam.


Jiwa keibuan Nor Aini tiba-tiba tersentap mengenangkan wajah bapanya yang semakin dimamah usia dan sanggup berkorban masa serta tenaga dalam membesarkan cucunya supaya mendapat kasih sayang sempurna. Malah, air matanya turut bercucuran ketika membaca kenyataan dikeluarkan abang iparnya, Mahadi Che Mansor, 31, kepada media hingga mengakibatkan nalurinya tersentuh apabila isu itu didakwa berpunca daripada bapanya.

http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/Terkilansikapabangipar/Article

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...