Tuesday, December 7, 2010

Mujur tak sempat bertunang

Oleh Michelle Gun
am@metro.com.my

SIBU: Hasrat seorang gadis mengikat tali pertunangan dengan kekasihnya terpaksa dibatalkan selepas majlis pertunangan yang diadakan di Sungai Menyan di sini, dihalang isteri lelaki berkenaan yang sedang mengandung empat bulan, semalam.

Isteri lelaki terbabit yang mendiami sebuah rumah panjang di Jalan Oya, Batu 36, turut ditemani tuai rumah bersama beberapa ahli keluarga ke majlis pertunangan pasangan itu selepas mendapat tahu suaminya ingin berkahwin lagi.


Difahamkan, sebagai bukti, isteri berusia 23 tahun itu menunjukkan sijil perkahwinan yang mencatatkan dia sudah berkahwin dengan kekasih gadis terbabit sejak lapan tahun.

Menurut sumber, lebih malang, gadis berusia 20-an yang bekerja di sebuah farmasi sekitar bandar ini diberitahu kekasihnya itu sebenarnya pemandu lori dan bukan guru sekolah seperti didakwanya sebelum ini.

Difahamkan, sebelum ini, lelaki berusia lewat 20-an berasal dari Sungai Assan itu memberitahu wanita terbabit yang dia masih bujang dan bertugas sebagai guru di sebuah sekolah di bandar Sibu. "Akibat termakan kata-kata manis lelaki itu, gadis terbabit bersetuju menjalinkan perhubungan dan bertunang dengan kekasihnya serta merancang mendirikan rumah tangga," katanya.


Merasakan dirinya ditipu, gadis terbabit dan keluarganya membatalkan majlis pertunangan itu dan membuat laporan polis terhadap lelaki terbabit, semalam. Bagaimanapun, selepas mengetahui pertunangan mereka dibatalkan, lelaki terbabit masih tidak berputus asa dan menghubungi kekasihnya memberitahu dia mahu menceraikan isterinya, namun rayuannya tidak diendahkan.

http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/Mujurtaksempatbertunang/Article/index_html

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...